Badania rynku internetowego w Polsce wykazują, że niemal 70% polskich firm nie posiada strony internetowej, 80% tych przedsiębiorców uważa, że brak strony w Internecie nie wpłynie na utratę klientów. Odmienne zdanie mają natomiast przedsiębiorcy, którzy z promocji on-line korzystają od dawna. Aż 85% z nich zgodnie twierdzi, że wszystkie firmy powinny posiadać własną stronę. Opinie na temat korzyści, jakie przynosi internetowa obecność są różne, większość badanych wskazała łatwość dotarcia do firmy nowych klientów, a 45% respondentów wskazuje na polepszenie
i usprawnienie kontaktów z obecnymi klientami.
Postanowiono ustalić, co jest powodem tak złej sytuacji na naszym runku. Okazuje się,
że główną barierą jest obawa przed wysokimi kosztami stworzenia i utrzymania strony oraz brak odpowiedniej wiedzy na ten temat.
Jedna z agencji zajmującej się kreowaniem internetowego wizerunku dla małych i średnich firm sformułowała listę siedmiu grzechów głównych popełnianych przez rodzime firmy:
-
Pierwszym grzechem związany z działaniami w sieci jest brak tych działań. W czasach, w których blisko 75% populacji szuka informacji o usługach i produktach w Internecie dodanie swoich danych teleadresowych do katalogu firm i ofert już nie wystarcza. Potencjalny klient chce mieć możliwość zapoznania się z ofertą w sposób szczegółowy, chce dokonać porównania, wybrać produkt, a na końcu, jak co trzeci Polak w 2010, kupić go z dostawą do domu.
-
Grzech drugi: odstraszający wygląd firmowej strony. Nie jest sztuką zrobić stronę, musi ona zachęcać użytkownika do przeczytania naszych komunikatów. Jaki sens ma dbałość o firmowy budynek, czy miejsce spotkań z klientami, jeśli on tam nie przyjedzie, gdyż wcześniej szukając informacji o naszej firmie zniechęcił się niechlujnym wyglądem naszej witryny WWW? Strona internetowa podobnie jak nasz ubiór wyrabia o nas opinię u nowego klienta oraz świadczy o poziomie naszego profesjonalizmu.
-
Grzech trzeci: brak promocji. Zrobiłem stronę i co dalej? Kiedy już przygotowaliśmy nowy serwis, zawierający komplet informacji o firmie czas sprawić, aby ktoś tę stronę odwiedził. Istnieje wiele technik i narzędzi pomagających promować naszą witrynę, najlepszym rozwiązaniem jest skontaktowanie się z profesjonalistami, którzy dobiorą właściwe rozwiązanie e-marketingowe.
-
Profesjonalnie i poprawnie przygotowany serwis internetowy powinien zostać szybko i sprawnie zaindeksowany przez wyszukiwarkę w Google. Często słyszy się stwierdzenie: „Jak czegoś nie ma w Google to znaczy, że nie istnieje”, tak samo jest z naszą stroną. Projektując stronę już na etapie przygotowania treści należy brać Google pod uwagę, niestety wiele firm tworzących strony o tym zapomina.
-
Niewłaściwa domena. Wybór internetowego adresu naszej firmy jest szalenie ważnym etapem internetowego projektu. Nazwa musi spełniać kilka kryteriów, niestety wciąż możemy spotkać adresy, których nie sposób poprawnie zapisać, a co dopiero zapamiętać.
-
Zaniedbanie strony. Grzech popełniany notorycznie przez polskie firmy. Nie wolno zapraszać klientów na stronę, gdzie zamieszczona jest nieaktualna oferta lub stare dane adresowe, mogą wtedy odnieść wrażenie niesolidności. Związanie swojej internetowej obecności z profesjonalną agencją gwarantuje nam, że menadżer projektu będzie nam przypominał o aktualizacjach oraz dbał o odnawianie usług niezbędnych do funkcjonowania naszej strony.
-
Darmowe rozwiązania, które bardzo często nie są wystarczające nawet dla mikro przedsiębiorców mogą oznaczać klęskę dla naszego wizerunku. Przerwy w działaniu, zbyt wolne serwery lub niedziałająca firmowa poczta może spowodować utratę wielu klientów. Dobra firma, z którą pracujemy nad stroną często jest w stanie zapewnić nam wysoką bezawaryjność usług na poziomie 98% sprawności. Bez wątpienia należy na to zwracać baczną uwagę.
Nasza firma LM Internet świetnie zdając sobie sprawę z problemów, jakie opisaliśmy powyżej dostosowała swoją ofertę w taki sposób, aby unikać „potknięć”. Proponujemy Państwu nie tylko „zaprojektowanie strony internetowej”, ale bierzemy odpowiedzialność za Twój internetowy wizerunek od a do z. Realizację rozpoczyna etap rozpoznania potrzeb klienta oraz stworzenie wstępnego planu działań, często nasze rady wpływają na strategię sprzedaży lub kanały dystrybucji. W kolejnych etapach projektujemy moduły i funkcjonalności uwzględniając dobre praktyki nawigacji i wygody użytkowania strony. Następnie przechodzimy do programowania, kiedy wyposażamy Twoją firmę w system, dzięki któremu po zakończeniu projektu nie wydasz już ani złotówki na aktualizację witryny. Kiedy system jest gotowy rozpoczynamy etap wdrożenia, w tym czasie szkolimy Ciebie lub wyznaczonych pracowników, pomagamy w przygotowaniu poprawnych treści, a zwieńczeniem tych prac jest premiera nowego rozwiązania. Następnie dzięki rozbudowanym narzędziom badawczym rozpoczynamy zbieranie informacji o ruchu na stronie, co pozwoli nam na kontrole efektów naszej pracy, w przypadku kiedy widzimy jakieś zagrożenie spotykamy się z klientem i szukamy rozwiązania ewentualnych problemów.
Wyrażam nadzieję, że powyższy tekst przyczyni się do podniesienia świadomości regionalnych firm w zakresie ich obecności w Internecie oraz serdecznie zapraszam do skontaktowania się z firmą LM Internet w celu omówienia Państwa potrzeb. Życzę Państwu
i sobie, abyśmy wspólnie popracowali nad internetowym projektem na miarę potrzeb Waszych firm.
Wiktor Ruminkiewicz
tel. 883-797-002
tel. (63) 218 00 00
biuro@lminternet.pl